Techniki komputerowe: SketchUp
- Podstawy pracy w programie SketchUp z V-ray.
- Tworzenie prostego modelu wnętrza w programie SketchUp - podstawy modelowania obiektów 3D. Tworzenie i dostosowywanie materiałów, tekstur i stylów graficznych.
- Stosowanie gotowych obiektów z biblioteki modeli.
- Tworzenie wizualizacji wnętrza parametry renderowania, ustawienia scen i światła.
- Model 3D i widoki scen, wizualizacje - prezentacja projektu.
Techniki komputerowe: Lumion
- Podstawy pracy w programie Lumion.
- Importowanie obiektów 3D, wykorzystywanie podstawowych narzędzi programu, zapoznanie z właściwościami obiektów oraz ich modyfikowanie.
- "Budowanie sceny" – stosowanie biblioteki obiektów i materiałów, użycie oświetlenia naturalnego i sztucznego.
- Fotorealistyczna wizualizacja, animacja - prezentacja projektu.
Techniki komputerowe GIMP/Photpea
- Podstawy pracy w programie GIMP/Photopea.
- Tworzenie tablicy inspiracji – moodboard.
- Praktyczne zastosowanie narzędzi i efektów programów graficznych w przedstawieniu koncepcji projektowej wybranego wnętrza.
- Prezentacja moodboard, zapis i przygotowanie arkusza do druku.
Inwentaryzacja i dokumentacja projektowa
- Zasady sporządzania inwentaryzacji na przykładzie wybranych pomieszczeń.
- Ogólne wytyczne do tworzenia dokumentacji projektowej.
- Wykonanie pomiaru wybranego pomieszczenia.
- Przeniesienie danych do programu komputerowego (AutoCAD) i sporządzenie dokumentacji projektowej.
- Opracowanie rysunków technicznych zgodnie z zadaną specyfikacją (wymiarowanie, opisy, objaśnienia) oraz przygotowanie ich do druku i prezentacji.